Vragen?

Hier vindt U een antwoord op de meest voorkomende vragen.
Heeft U echter toch nog een vraag, aarzel dan zeker niet om ons een e-mail te sturen via info@deeleencontainer.be.

Klik op één van onderstaande vragen voor meer informatie.s
Staat jouw vraag er niet tussen? Aarzel dan niet ons te contacteren op info@deeleencontainer.be
- Wat is Deeleencontainer?
  • o Deeleencontainer is een initiatief van Surplus Distribution en geeft iedereen de kans om tegen de scherpste prijs huisdierartikelen rechtstreeks van de producent af te nemen. Belangrijk hierbij is dat je als winkeleigenaar geen grote volumes dient af te nemen.
  • o De aankopers en kwaliteitscontroleurs van Surplus Distribution gingen hiervoor op zoek naar de beste fabrikanten van basisproducten. Dat zijn producten met de hoogste rotatiesnelheid in de winkel.
- Hoe werkt Deeleencontainer?
  • o Via deel een container kan elke winkelier een deel van deze container kopen. Je koopt jouw deel en als de teller op 100% staat is de container volledig verkocht. Vanaf dat moment wordt de container zo snel mogelijk geproduceerd, naar België verscheept en vervolgens wordt jouw deel geleverd bij jou in de winkel.
  • o Dankzij de prijstransparantie weet je exact waar de goederen vandaan komen en aan welke prijs ze werden aangekocht. Zo kan ook jij rechtstreeks aankopen in Azië zonder dat je zelf een volledige container hoeft te kopen. Bovendien profiteer je van de jarenlange ervaring van Surplus Distribution waardoor je zeker bent van de kwaliteit en geen risico loopt!
  • o Deeleencontainer is dé mogelijkheid om je verkoopsmarge te verhogen!
- Voor wie is Deeleencontainer?
  • o Deeleencontainer is er voor iedereen, maar in de eerste plaats voor de dierenspeciaalzaak.
- Welke producten kan ik kopen via Deeleencontainer?
  • o In de eerste plaats richt Deeleencontainer zich op zogenaamde ‘commodities’ of basisproducten. Dit zijn producten die elke dierenliefhebber in huis moet hebben. Hoog-roterende producten die in elke dierenspeciaalzaak aanwezig zijn en waar dus de prijs een doorslaggevende factor vormt. Een greep uit het aanbod: draadkooien, krabpalen, basiskussens, speelgoed, hondenhokken, kattenzand, etc.
  • o Uiteraard houdt niets ons tegen om ook andere producten aan scherpe prijzen aan te bieden. We denken hierbij bijvoorbeeld aan seizoens-artikelen, thema-producten of éénmalige acties. Alles is mogelijk!
  • o Verder kan je zelf ook steeds suggesties geven voor bepaalde producten. Deeleencontainer zoekt voor jou graag uit of het product haalbaar is aan een goede prijs. Je kan je suggestie doorgeven aan info@deeleencontainer.be.
- Waarom moet ik wachten voor ik mijn levering krijg?
  • o Containeraankopen hebben vele voordelen, maar ook 2 nadelen: grote volumes en een lange wachttijd. Het eerste nadeel lost Surplus Distribution met veel plezier voor jou op via Deeleencontainer. Spijtig genoeg hebben we nog geen vat op de productietijd en snelheid van de boot, hierdoor moet je gemiddeld toch een 100 à 120-tal dagen rekenen voordat de goederen bij jou geleverd worden. We houden je wel zo goed mogelijk op de hoogte van de status van je bestelling, zodat je steeds de aankomst van de goederen kan inplannen.
- Kan ik kiezen wat er in mijn deel zit?
  • o Neen, de delen zijn op voorhand samengesteld en ieder deel heeft dezelfde inhoud. Wel kan je suggesties geven voor nieuwe producten of een andere samenstelling. Hier proberen we dan voor volgende containers zo goed als mogelijk rekening mee te houden.
- Uit hoeveel delen bestaat een container?
  • o Dit varieert per container en hangt af van de waarde en grootte van de artikelen. We zorgen er wel voor dat de hoeveelheden goed afgestemd zijn op het verkoopsvolume van jouw winkel.
- Kan ik slechts 1 deel bestellen?
  • o Neen, je kan zoveel delen bestellen als je wenst. Dit kan je aanpassen door het aantal te verhogen naast de knop ‘in winkelmandje’.
- Zijn prijzen inclusief BTW?
  • o Neen, prijzen zijn exclusief BTW. Voor leveringen naar Nederland is prijs inclusief btw = prijs exclusief BTW, in België zijn we verplicht om 21% BTW aan te rekenen.
- Zijn prijzen inclusief transportkosten?
  • o Ja, de prijs die je op de website ziet, is inclusief transport tot aan je winkel en dit zowel voor België als Nederland.
- Er staat een totaalprijs vermeld voor een deel, wat houdt dit in?
  • o De geafficheerde prijs is de prijs exclusief btw die op je factuur zal verschijnen. Voor Belgische klanten zal hier nog 21% btw aan toegevoegd worden.
  • o Deze prijs is de som van de aankoopprijzen van de individuele producten. De prijsopbouw van deze individuele producten kan je terugvinden op de productpagina, waar je bovendien ook de exacte aankoopprijs per product geleverd aan jouw deur kan evalueren.
- Wie is Surplus Distribution?
  • o Surplus Distribution is de initiatiefnemer van Deeleencontainer. Surplus is een Belgische groothandel in dierenartikelen, gevestigd in Antwerpen. Voor meer informatie kan je terecht op onze website www.surplusdistribution.be
- Kan ik zelf nieuwe producten voorstellen?
  • o Uiteraard! Deeleencontainer zoekt graag voor jou uit of jouw product haalbaar is aan een goede prijs. Je kan je suggestie doorgeven aan info@deeleencontainer.be.
- Hoe kan je ons contacteren?
  • o Dit kan je doen via één van de volgende kanalen: Tel: +32 3 294 95 96 Fax: +32 3 289 35 30 Email: info@deeleencontainer.be
- Van waar komen de containers?
  • o De containers komen altijd rechtstreeks van de fabrikant. Deze zijn hoofdzakelijk gevestigd in het Verre Oosten (bv: China, Indonesië, Vietnam, Thailand, …). Kwaliteit, prijs en service van de producent zijn echter de belangrijkste factoren en niet de locatie.
- Hoe kan ik ervoor zorgen dat een container sneller verdeeld is?
  • o Samen sterk! Vertel ons verhaal ook aan jouw collega’s en laat hen meegenieten van deze uitzonderlijke formule. Hoe meer collega’s een deel kopen, hoe sneller de container volledig verkocht is en des te sneller jouw deel geleverd kan worden!
- Waarom is Deeleencontainer goedkoper dan bij de reguliere groothandel?
  • o Deeleencontainer treed enkel op als tussenpersoon en hierdoor houden we de kosten klein. Je kan de opbouw van de prijzen en de verschillende kosten raadplegen op de productpagina van elke container.
  • o Verder hoeven wij als groothandel geen voorraad op te nemen van deze artikelen, doordat jij rechtstreeks bij de fabrikant aankoopt. Dit heeft een significant effect op de kostprijs.
- Hoe komen de prijzen per product tot stand?
  • o Op de website willen we het zo gemakkelijk mogelijk maken om je keuze te maken. Daarom hebben we gekozen om de prijzen open en transparant te tonen aan jou. De prijs per deel wordt opgesplitst in 4 verschillende delen: AK-prijs: De prijs die je aan de fabrikant betaalt voor het product. Internationale kosten: De kosten per deel om de goederen vanuit de fabriek tot in Europa te krijgen. Wat houdt dit in? Kwaliteitscontrole 1 (in de fabriek). Zeevrachtkosten (De kost om een container te verschepen). Import en exportkosten (Douane kosten, documenten en importtaxen). Nationale kosten: De kosten per deel om de goederen vanuit de container tot bij jou te krijgen. Wat houdt dit in? Uitladen van de container. • Kwaliteitscontrole 2 (in ons magazijn). Sorteren en palletiseren van de bestellingen. Leveren van de bestelling aan uw winkel. Werkingskosten Deeleencontainer: Kosten gemaakt om o.a. nieuwe producten te zoeken, de website te beheren en de administratie te verzorgen.
  • o Op de detailpagina’s van elke container tonen we ook steeds de geleverde prijs per product. Hiermee kan je als winkelier een gemakkelijke vergelijking maken met prijzen van soortgelijke producten die je via je groothandel in België/Nederland aankoopt.
- De statusbalk: Hoe werkt die?
  • o Deze balk geeft de vullingsgraad aan van de container. Een container bevat x aantal delen en elk deel vertegenwoordigt x% van een container. Concreet voorbeeld: een container bevat 20 delen. Als er reeds 5 verkocht zijn, geeft de balk 25% aan. Zijn er 10 verkocht, zal hier 50% staan. Vanaf dat alle 20 delen verkocht zijn, is de container volledig gevuld en zal de balk 100% aangeven.
  • o Vanaf dat de balk 100% aangeeft zijn alle delen dus verkocht en kan alles in gereedheid worden gebracht voor verscheping. De goederen worden in productie gezet, de kwaliteitscontrole wordt uitgevoerd en het transport naar Europa wordt geregeld. Belangrijk: Hoe sneller de balk vol is, hoe sneller de goederen bij jou in de winkel zijn.
- Wanneer vertrekt een container?
  • o Op het moment dat alle delen verkocht zijn, gaat de container in productie. De productietijd is natuurlijk afhankelijk van het product.
  • o De productietijd van de container kan je raadplegen op de productpagina van elke container. De totale tijd tussen het plaatsen en ontvangen van een bestelling varieert per leverancier. Ook zijn er steeds drukke en minder drukke periodes die een invloed hebben op de bestelling, bijvoorbeeld Chinees Nieuwjaar (begin februari). Gemiddeld genomen merken we dat de meeste fabrikanten 45-60 dagen nodig hebben om een order te maken. Vervolgens moet je 40 dagen rekenen om een container te verschepen van China tot België en bij jou te bezorgen.
  • o Het moment van vertrek zal steeds per mail meegedeeld worden aan jou.
- Hoe kan ik betalen en is dat veilig?
  • o Betalen is mogelijk op verschillende manieren: via Overschrijving, bankcontact/Mistercash, Ideal of Visa/Mastercard.
  • o Overschrijving: Het is mogelijk om per overschrijving/achteraf te betalen. Je ontvangt dan een email met alle betaalgegevens waarmee je de betaling kan uitvoeren. Opgelet: Een overschrijving dient binnen de 5 werkdagen op onze rekening gestort te worden. Een bestelling is pas definitief na ontvangst van de betaling. Ontvangen wij jouw betaling niet binnen de aangegeven termijn, dan komt het gekozen deel terug vrij op de webpagina.
  • o Via Bankcontact/Mistercash, iDeal, Visa of Mastercard gebeurt de betaling onmiddellijk via een beveiligde betaallink.Ik doe niet aan internetbankieren, kan ik dan bestellen? Als je niet internetbankiert, kan je het bedrag overschrijven naar: IBAN BE84 3200 0970 8659 (BIC BBRUBEBB) met als vrije mededeling het bestelnummer.
- Ik heb geen overschrijvingsformulier/bevestiging/factuur ontvangen?
  • o Je ontvangt je documenten altijd per e-mail. Is dit niet het geval, kan je deze ook steeds opnieuw opvragen op je persoonlijke pagina op de website.
- Er is iets mis met mijn bestelling/levering/factuur, wat doe ik?
  • o Er is iets mis met mijn bestelling/levering/factuur, wat doe ik? Bij productdefecten, foute levering of andere problemen, neem even contact op met ons, wij doen het nodige om dit zo snel mogelijk op te lossen. Dit kan je doen via de volgende kanalen: Telefoon: +32 3 294 95 96 Fax: +32 3 289 35 30 Email: info@deeleencontainer.be
  • o Opgelet, productdefecten worden slechts aanvaard tot 3 dagen na levering. Controleer je bestelling dus grondig alvorens je deze in je winkel plaatst.